‍ در جلسه شورای شهر بانه مطرح شد.

به گزارش بانه خبر:فرماندار بانه بر تداوم اجرای اقدامات پیشگیرانه در راستای مبارزه با ساخت و ساز غیرمجاز در سطح شهرستان تاکید کرد.

در ابتدای این جلسه، شهردار بانه، معاون عمرانی و مسئول شهرسازی،گزارش اقدامات یکماهه دستگاه متبوع خود در راستای ساماندهی وضعیت ساخت و ساز را ارائه نمودند.

فرماندار بانه اظهار کرد: ما باید با فرهنگ سازی از ساخت و سازهای غیر مجاز در سطح شهرستان جلوگیری کنیم و با اقدامات پیشگیرانه مانع افزایش تخلفات در حوزه ساخت و ساز باشیم.

وی افزود: اگر قبل از شروع عملیات اولیه هر ساخت و ساز غیرمجازی با ابزارهای لازم پیشگیری نکنیم، در آینده‌ای نه چندان دور معضلات شهری مختلف گریبانگیر شهر خواهد شد.

رستم پور نظام مهندسی را بازوی اجرای شهرداری عنوان کرد و گفت : نظام مهندسی و مهندسین ناظر در روند ساخت و سازهای شهر، رعایت دقیق مفاد قانونی را در دستور کار قرار دهند.

وی تاکید کرد: کنترل ساخت و سازها و نظارت بر ساخت اصولی وظیفه قانونی نهادهایی همچون شهرداری و نظام مهندسی است لذا نباید در مرحله‌ای قرار بگیریم که به ناچار بخواهیم به صورت قهری با موارد برخورد کنیم.

وی با اشاره به اینکه جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز با تاکید بر قانون ‌مداری در قالب اجرای طرح‌های پیشگیرانه انجام می‌شود؛ ادامه داد: در کنار توجه به قانون، فرهنگ سازی نیز می تواند مهمترین راهکار برای جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز باشد که باید در این مسیر نیز هوشیارانه حرکت کنیم. 

رستم پور اضافه کرد: بدهکاری شهرداری تا مرحله ای  طبیعی است اما بایستی با استفاده از سرمایه گذاریهای منطقی و درست باعث رونق مالی در این موضوع بشویم  وبایستی باتعامل و همدلی مشکلات مدیریت شهری را به حداقل برسانیم.

وی با بیان اینکه اگر مبنا قانون باشد، ما نیز همراه شهرداری و دیگر ارگان‌ها هستیم، گفت: ایجاد تعامل کلیه دستگاه های ذیربط در بحث پیشگیری از ساخت وساز میتواند مشکلات این حوزه را کاهش دهد اگر جایی نیاز است، انتظامی وارد عمل شود،سرکشی وبازدید محلات باید در دستور کار اعضای شورا باشد.

رستم پور با اشاره به اینکه شهرداری نیز بایستی در تسهیل کردن شرایط برای پروانه ساخت وساز قانونی همه توان خود را به کار گیرد افزود: در واقع سایه هراس از ساخت و ساز قانونی بر سر بسیاری از مردم عادی موجب می شود تا به جای رفتن به شهرداری و نظام مهندسی ساختمان، برای گرفتن پروانه ساخت و ساز قانونی، مسیر ساخت بدون مجوز را دنبال کنند و به رأی کمیسیون ماده ۱۰۰ و پرداخت جریمه رضایت دهند.

وی در پایان با تاکید بر لزوم رعایت هرچه بیشتر اصول و قواعد قانونی در ساخت و سازها از سوی شهروندان، افزود: شهروندان با تخلفات ساختمانی، ضمن جلوگیری از بروز هزینه‌های مادی و معنوی برای خود و سایر افراد، به زیبایی و استانداردسازی هرچه بیشتر محیط خود کمک کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *