به گزارش بانه خبر مدیرکل بیمه سلامت استان کردستان گفت: افزایــش و بــه کارگیــری نیــروی انســانی بومــی اســتان بــه مقــدار ۱۸ درصــد ) از نود و هشت نفــر بــه نفــر( بــه طــوری کــه در حــال حاضــر در هیــچکــدام از ده اداره شهرســتان اســتان کــه دارای اداره بیمــه ســامت هســتند،کمبــود نیــرو وجــود نــدارد و در هــر کــدام از بیمارســتان هــای اســتان ازحداقــل یــک کارشــناس بیمــه تــا حداکثــر چهــار نفــر مســتقر هســتند.

انور اسماعیلی در دیدار با فرماندار شهرستان بانه اظهار کرد: بر اساس دستورالعمل‌های سازمان بیمه  سلامت کلیه خدماتی که از سوی این سازمان به بیمه‌شدگان ارائه می‌شود بایستی از طرف پزشکان در بخش خصوصی و مراکز دولتی  طرف قرارداد بصورت الکترونیکی تجویز شود. 

وی با اشاره به اینکه ۷۲ درصد از جمعیت استان کردستان تحت پوشش بیمه سلامت است افزود: در حال حاضردر استان کردستان یک میلیون و ۱۰۰ هزار بیمه شده تحت پوشش بیمه سلامت هستند که از این جمعیت ۵۵۰ هزار نفر از مردم شریف ساکن روستا  را در بر می گیرد، در مجموع در استان ۲ هزار نفر بیمارخاص تحت پوشش بیمه سلامت هستند که همه خدمات سلامت آنها بصورت رایگان ارائه می شود، سال گذشته کلیه بیمه‌شدگان کمیته امداد (بیش از ۳۰ هزار نفر) تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند.

اسماعیلی تصریح کرد: سال گذشته طرح ادغام بیمه‌درمان سازمان تامین اجتماعی در بیمه سلامت در  مجلس مطرح گردید ولی به تصویب نرسید.

وی اضافه کرد: در سطح استان حدود سی دفتر پیشخوان دولت جهت امورات بیمه گری با بیمه سلامت طرف قرارداد هستند و در دوشیفت صبح و عصر به بیمه شدگان این سازمان خدمات ارائه می دهند.

اسماعیلی با اشاره به اینکه ۹۹ درصداز  مراکز بهداشتی و درمانی با بیمه سلامت قرارداد دارند گفت: در حال حاضر در سطح استان پ۵۷۰ مرکز طرف قرارداد با بیمه سلامت وجود دارد که غیر از تعداد محدودی از مراکز دندانپزشکی ما بقی را شامل می‌شود.

وی افزود: دو اتفاق مهم در بیمه سلامت روی داده است که یکی از آنها نسخه نویسی الکترونیکی است و تاکنون در این حوزه جزء استان برتر کشور هستیم که سال قبل در کلیه مطب‌های سطح استان انجام شد و در سال جدید درداروخانه‌ها آزمایشگاه‌ها و رادیولوژی ها و غیره در بخش خصوصی انجام گرفت.

 اسماعیلی با اشاره به مزیت های نسخه نویسی الکترونیکی بیان کرد: تنها کافی است که فرد کد ملی خود را وارد سامانه کند و می تواند اطلاعات فردی شخص کنترل گردد و تعداد آزمایشات و معاینات قبلی و نسخه‌های تجویز شده توسط پزشک را نیز  در آن جستجو کند و در واقع یک پرونده کامل سلامت فرد است.

وی با اشاره به مسئله قطع اینترنت نیز اظهار کرد: در صورتی که برای چند ساعت یا چند روز اینترنت یا سامانه دچار مشکل گردد فرد می تواند از همان دفترچه کاغذی استفاده کند ولی در اینصورت امکان تأخیر در بازپرداخت مطالبات بیمه وجود دارد.

اسماعیلی از دیگر مزیت های نسخه نویسی الکترونیکی را جلوگیری از قاچاق دارویی عنوان کرد و گفت: در حال حاضر با توجه به نسخه نویسی الکترونیکی که فرد سریع پیامک مورد نظر را دریافت می‌کند و اطلاعات فردی باعث شفاف سازی بهتر در این زمینه می گردد.

وی از دیگر مزایای این طرح را اینگونه تشریح کرد: در سال‌های گذشته این امکان فراهم نبود و پرداخت مطالبات مراکز طرف قرارداد توسط سازمان بیمه با تاخیر سه ماهه یا بیشتر صورت می گرفت اما درسال جاری پرداخت در بخش خصوصی تا پانزدهم ماه بعد انجام می شود به طوری که مطالبات مردادماه سال جاری این مراکز ۵ میلیارد تومان بوده که از طرف اداره کل بیمه سلامت تا پانزدهم شهریور پرداخت گردیده است.

اسماعیلی در پایان اظهار کرد: با توجه به ارزیابی وسع  توسط سامانه وزارت رفاه  وتامین اجتماعی امکان برخورداری اقشار کم درآمد ازبیمه رایگان فراهم شده است بطوریکه افراد ی که در دهک درآمدی یک تا سه هستند بصورت رایگان تحت پوشش بیمه قرار می گیرند دهک ۴ درآمدی ۵۰ درصد حق بیمه را پرداخت می کنند و دهک درآمدی ۵ تا ۱۰کل مبلغ حق بیمه را بایستی پرداخت کنند.

در پایان فرماندار بانه از خدمات ویژه مدیرکل بیمه سلامت استان و رئیس شهرستان در راستای تسهیل در امور خدماتی و الکترونیکی در بخش سلامت تقدیر و تشکر کرد و مدیرکل نیز به آقای رستم پور با اهدای لوح انتصاب وی به فرماندار بانه را تبریک گفتند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *